Apakšizvēlne
Aptauja

Liepājā, renovējot ielas, uz ietvēm tiek iestrādātas reljefās vadlīnijas, kuras paredzētas, lai cilvēkiem ar redzes traucējumiem atvieglotu pārvietošanos:





Lasīt aptaujas rezultātus
Kontakti
Adrese:
Ganību iela 197/205 Liepāja,
LV – 3407

Tālrunis:
+371 63431535,
+371 22007874

Fakss:
+371 63407115

E-pasts:
info@redzigaismu.lv,
liepajas_nb@inbox.lv

kartes attēls Apskatīt kartē

Baneri
19.10.2012 Autors: LNB

Raksts no laikraksta "Kursas laiks" (17.10.2012)

 
Neredzīgajiem vajadzētu biežāk ikdienā izmantot balto spieķi, lai tā būtu prakse, nevis teorija. Baltā spieķa dienā 15.oktobrī teica ne viens vien autovadītājs. Ielu akciju Liepājas Neredzīgo biedrība rīko reizi gadā.

Ilze Vainovska
 
Oriģinālākā atruna, pēc policistu domām, šogad bija baltā spieķa salīdzinājums ar trokšņa līmeņa mērierīci – kādu autovadītāju maldināja baltais bumbulis spieķa galā. Viņa skaidroja, ka tas vairs neizskatās pēc spieķa, sevišķi, ja tiek turēts pacelts.
 
Situācija ir bīstama

Šogad akcija sākās Ganību un Pupu ielas krustojumā. Liepājas Neredzīgo biedrības vadītāja Māra Ceiruļa un Aigara Buša izvēlēto vietu policisti vērtēja kā bīstamu – ceļmalā stāvošu cilvēku traucē ieraudzīt koki un ielu apgaismojuma stabi, satiksme notiek divās joslās. Turklāt tikai aizvadītajā nedēļas nogalē pēc rekonstrukcijas tika pilnībā atvērtas Ganību un Zirņu iela – tas nozīmē papildu stresu autovadītājiem un nepieciešamību izvērtēt ceļa zīmes katrā krustojumā. Lai palīdzētu pierast pie jaunās sistēmas, ir uzstādītas maksimālo ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes, taču gan „Kursas Laiks”, gan policisti ar radaru pārliecinājās, ka daudzi to neievēro. Neieslēgtas auto gaismas šoreiz tika atzītas par mazsvarīgu pārkāpumu, kura dēļ automašīnas netika apturētas, lai neradītu lieku sastrēgumu – pietika jau to autovadītāju, kuri ignorēja gājēju, kas signalizēja par vēlmi šķērsot ielu ar paceltu balto spieķi.
 
Turklāt policisti apturēja un aizrādīja arī tiem vadītājiem, kuri pamanot gājēju veikli centās pārkārtoties citā joslā, nevis apstāties. „Noteikumos viennozīmīgi ir pateikts – jāapstājas. Tas, ko tauta pati izštuko – „es jau nevienu neapdraudu, braucu, kā gribu”, ātri pielīp, bet tā nedrīkst,” skaidroja policists.
 
Taisnojas dažādi

Raivis Konvega no Purmsātiem uz policista jautājumu, kāpēc nepalaida cilvēku, kas signalizē ar balto spieķi, vienkārši paraustīja plecus. Līdzīga attieksme bija uz policista repliku „Bet viņš taču neredz”, taču noliedza, ka būtu steidzies. Kāds autovadītājs cienījamos gados bija tik ļoti satraucies par policista aizrādījumu, ka nevarēja uzreiz apstādināt braucamrīku un tas lēnām vēl kādu gabaliņu ripoja. Sākumā pat nesaprata policista jautājumu par neredzīgo cilvēku brauktuves malā un tad atzinās: „Es viņu neredzēju”. Blakus sēdošā kundze piebalsoja: „Mēs paši neredzam, mums ir brilles”.
 
Liepājnieks Uldis Glužģis tika pie protokola – ne tikai nepalaida gājēju ar balto spieķi, bet arī bija pārsniedzis maksimāli pieļaujamo ātrumu. Kā autovadītājs skaidroja – ļoti steidzies, jo tikko zvanījis meistars, ka brauc plombēt ūdensskaitītāju.
 
Vajag izmantot biežāk

„Uz ielām vispār nav cilvēku ar balto spieķi un tad vienā dienā pēkšņi ir. Viņi nav pat Ganību ielas galā pie „neredzīgajiem”, neviens neiet pāri, izmantojot to balto spieķi,” taisnojas U. Glužģis. Līdzīgi izteicās vairāki autovadītāji, norādot, ka tāda akcija ir tikai ”čakarēšana”. Kāds garāmgājējs piebilda, ka cilvēkus ar balto spieķi neredz arī izmantojam vadlīnijas, kas tagad intensīvi tiek iestrādātas visās rekonstruētajās ietvēs.
 
„Ar spieķiem esam apgādājuši visus gribētājus un nomotivējuši visus negribētājus, bet lai viens izietu ar spieķi ielās, ir jābūt ļoti drosmīgam.” saka M. Ceirulis. Savukārt A. Bušs izteicās, ka viņš uz ielas spieķi nelieto, jo neesot nepieciešams šķērsot ielu. Viņš pieļāva, ka daudzi joprojām kautrējas lietot balto spieķi, turklāt tas ne vienmēr ir nepieciešams, ja ir pavadonis.
 
„Kursas Laiks”, uzklausot autovadītājus un garāmgājējus, biedrības pārstāvjiem ieteica, ka vājredzīgie un neredzīgie varētu lietot spieķi ikdienā biežāk, pastaigājoties arī ar pavadoni, ja arī neredzīgajiem tas nav nepieciešams. Tad satiksmes dalībnieki – gan autovadītāji, gan gājēji – varētu labāk izprast arī, kāpēc nepieciešamas vadlīnijas un ka satiksmes dalībnieki ir dažādi.
 



Facebook jaunumu plūsma

JAUNĀKIE PROJEKTI
NODERĪGAS SAITES


Šī mājas lapa ir veidota ar Islandes, Lihtenšteinas un Norvēģijas finansiālu atbalstu EEZ finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta ietvaros
un ar Latvijas valsts finansiālu atbalstu no Sabiedrības integrācijas fonda. Par mājas lapas saturu atbild Liepājas Neredzīgo biedrība.