Apakšizvēlne
Aptauja

Liepājā, renovējot ielas, uz ietvēm tiek iestrādātas reljefās vadlīnijas, kuras paredzētas, lai cilvēkiem ar redzes traucējumiem atvieglotu pārvietošanos:





Lasīt aptaujas rezultātus
Kontakti
Adrese:
Ganību iela 197/205 Liepāja,
LV – 3407

Tālrunis:
+371 63431535,
+371 22007874

Fakss:
+371 63407115

E-pasts:
info@redzigaismu.lv,
liepajas_nb@inbox.lv

kartes attēls Apskatīt kartē

Baneri
29.10.2014 Autors: LNB

“Ekskursija uz Latvijas valsts ceļu muzeju” 
Stāsta Artūrs Līvmanis 
 
17. septembrī biedrības biedri devās ekskursijā uz Latvijas valsts ceļu muzeju, kurš atrodas Šlokenbekas muižā. Muiža ir unikāla vēsturiska celtne, uzcelta 1480. gadā, piederējusi vairākiem vācu baroniem. Viens no īpašniekiem bija barons fon der Reki, kurš pēdējais dzīvojis šajā muižā. Ēka ir unikāla ar to, ka saglabājušies nocietinājuma mūri ar šaujamlūkām, kuras tika izmantotas, lai aizsargātu cietoksni no iebrucējiem. Cietoksnim bija viens paceļamais tilts, pa kuru varēja tajā iekļūt un izkļūt. 
Muzejā mūs laipni sagaidīja. Gidu pavadībā tikām izvadāti pa visu teritoriju. Ekskursijas sākumā gidi mums parādīja muzeja taktilo plānu, lai ekskursantiem būtu priekšstats, kāds izskatās muzejs un tā apkārtne.
Pēc Pirmā pasaules kara, nodibinoties Latvijas valstij, Šlokenbekas muiža tika nodota Tukuma virsmežniecības rīcībā. Tagad muzejā var aplūkot ekspozīcijas, kurās izstādīts viss, kas saistīts ar ceļu būvniecību - sākot ar dažādiem asfalta paraugiem un beidzot ar tehniku, kas tika izmantota ceļu uzturēšanai. Mums parādīja kāpurķēžu traktoru “Staļiņec”, kurš tika izmantots dažādos ceļa darbos, kā strādnieki teica - “Sīmanītis”. 
Dodoties tālāk pa muzeja teritoriju, mēs apskatījām ceļu veltņus, kas tika izmantoti pirms mašīnu ienākšanas cilvēku ikdienā. Šie veltņi tika pārvietoti ar zirgiem. Mums parādīja dažādus ceļa veltņus arī no padomju laikiem un Latvijas pirmās brīvvalsts laikiem. Firmas “Marshal” ražoto ceļa veltni gribēja iegādāties japāņi par piecdesmit tūkstošiem dolāru, bet Ceļu muzejs to nepārdeva, saglabājot to kā unikālu muzeja eksponātu. Aplūkojām kilometru stabus, kuri reiz tika uzstādīti lielākajos ceļu krustojumos, tie galvenokārt tika veidoti no laukakmens. Vēl muzejā varēja apskatīt tehniku no padomju laikiem - mašīnas “Gaz” un “Zis Ural”, Rīgas autobusa rūpnīcā ražoto “RAF” autobusu, kura otrs eksemplārs atrodas Motormuzejā Rīgā.
Muzejā mums parādīja dažādus fragmentus no tiltiem un skaitāmos kauliņus, kuri plaši tika izmantoti padomju laikos, pirms modē nāca elektroniskie skaitļotāji. 
Noslēgumā tikām pacienāti ar kafiju un smalkmaizītēm, savukārt mēs muzejam izstāstījām par universālo dizainu un devām muzeja darbiniekiem dažādus ieteikumus, kā vēl vairāk muzejā uzlabot vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, lai viņi, ierodoties muzejā, varētu pēc iespējas vairāk aplūkot eksponātus. Piemēram, lai cilvēki ar redzes traucējumiem varētu vairāk uzzināt un justies brīvāk pie ekspozīcijām, kuras nav iespējams “aplūkot” ar rokām, nodrošināt audio gidu, kurš izstāstītu, kas konkrētajā ekspozīcijā attēlots.
Pēc muzeja apmeklējuma devāmies uz Kuldīgu. Apskatījām Ventas rumbu un pilsētas centru. Svētās Katrīnas baznīcā tie, kuri vēlējās, varēja uzkāpt baznīcas tornī un aplūkot pilsētu no augšas. Tālāk ceļš veda mūs uz mājām. 


JAUNĀKIE PROJEKTI
NODERĪGAS SAITES


Šī mājas lapa ir veidota ar Islandes, Lihtenšteinas un Norvēģijas finansiālu atbalstu EEZ finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta ietvaros
un ar Latvijas valsts finansiālu atbalstu no Sabiedrības integrācijas fonda. Par mājas lapas saturu atbild Liepājas Neredzīgo biedrība.